Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2020. augusztus 19., szerda

Csirkemáj cukkinigolyókkal


A csirkemájat megtisztítom, lehetőleg egyenlő darabokra vágom, (fél kg), liba- vagy kacsazsírt melegítek (ehhez a mennyiséghez kb 10 dkg-ot), amikor a zsiradék meleg, akkor beleszórok egy púpos teáskanál majoránnát, és belenyomok egy nagy gerezd fokhagymát, kicsit sütöm, de vigyázok, nehogy megégjen. A májat beleöntöm, megsózom, és kevergetve inkább főzöm, mint sütöm (konfitálom?), így nem lesz kemény kéreg rajta.  Egy darabot kiveszek, kettévágom, és ha már  belül is megsült, akkor kész. 
A májat szűrőkanállal kiszedem, a zsírt sütöm még egy kicsit, hogy a nedvesség elpárologjon belőle, majd ráöntöm a májra. 

A köret: egy vastagabb, hámozott cukkiniből karalábévájóval golyókat vagdostam, kockázott bacont kissé megpirítottam egy teflonlábosban,  a cukkinit rátettem, sóztam, és néha megkeverve puhára pároltam, sütöttem.
(Hasonló köretet csináltam patisszonból is, azt két percig sós vízben forraltam, leszűrtem, hagytam jó lecsepegni.) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése