Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2012. november 3., szombat

Töltött káposzta

Ezt inkább töltelékes káposztának nevezhetnénk, hiszen a hús nincs levelekbe töltve.
Ezekből készült: 
      - Fél kg darált pulykacomb, egy közepes méretű vöröshagyma, 2 nagy gerezd fokhagyma, só, bors, majoránna, stb (tetszőleges fűszerek), egy teáskanál őrölt paprika, 1 egész tojás, négy csapott ek. zabkorpa.
      - 80 dkg savanyított káposzta, egy nagy fej vöröshagyma, egy teáskanál étolaj, fél  "Füstölt ízű" ízesítő kocka, egy teáskanál őrölt paprika - plusz két nagy, húsos pulykacomb csont...
A gombócokhoz a hagymákat kb 3 cl. vízzel pépesre mixeltem, majd a masszát a fűszerekkel, zabkorpával, tojással jól kikevertem.
Egy fazékba egy teáskanálnyi étolajon* kissé megpirítottam az összevágott vöröshagymát, belemorzsoltam a fél füstölt kockát (az egészet is elbírta volna), kicsi vízzel megdinszteltem a hagymát, majd egy teáskanálnyi pirospaprikát is elkevertem benne, és gyorsan rátettem a kissé kimosott savanyú káposzta felét. Megkevertem, majd ráfektettem a húsos pulykacomb csontokat, és erre a húsmasszából formázott  gombócokat, végül betakartam a maradék káposztával. Kevés vizet adtam hozzá, majd fedő alatt, lassú tűzön két óra hosszat főztem. 
Zsírszegény joghurttal tálaltam - de anélkül is finom.

* Ez nekem több napra van, adagonként lefagyasztom, ezért használtam hozzá a teáskanálnyi olajat, ehhez a mennyiséghez ez elenyésző ...

A fazékban:

Tálalva:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése