Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2012. október 19., péntek

Lepénykenyér

Próbaképpen sütöttem egy ropogós lepényt: azoknak ajánlom, akik nem tudnak kenyér nélkül megenni valamit, például a szardíniát, vagy akár a szardínia krémet, tatárbifszteket*, egyebeket.
(Én mindent megeszek kenyér nélkül, de tudom, hogy vannak, akiknek hiányzik.)
A diétás könyv a tojáslepényt ajánlja kenyér helyettesítésére, de az puha, mint egy omlett, vagy mint a palacsinta, nem adja meg a kenyér illúzióját. Ez a lepény ropogós, és jó íze, illata van!
  Felütöttem egy egész tojást, megsóztam, és elkevertem zabkorpával és késhegynyi sütőporral. )Enyhén folyós massza, de nem híg, szóval olyan piskóta massza szerű.)
A tepsibe bevonatos sütőpapírt tettem, a közepére öntöttem a masszát, és kanál hátával szétkentem, kb 4-5 mm vastagon. (Nem lett tele a tepsi!)
Előmelegített sütőben, a legmagasabb gázfokozaton 10 percet sütöttem, addigra illatozott is, és szép zsemleszínű lett.
Lapáttal leemeltem a papírról, - nem ragad a barna papírra! - egy tányérra tettem, és pár perc hűlés után már el is törtem megkóstoltam! Csak utána jutott eszembe, hogy lefényképezzem, a következő képeken látszik a mérete is, hogy mekkora lett valójában, de persze már hiányzik a negyede....
Egy normál lapos tányér méretű lett az egy tojásból. Nem érdemes nagyobbat csinálni, mert ez is minimum két napi adag. Másnap is finom, én dobozban, hűtőben tartottam.


*tatárbifszteket is ehetünk, csak vajat ne keverjünk hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése