Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2012. október 19., péntek

Tárkonyos raguleves


Felaprózott vöröshagymát teflonlábasba szórtam, pici vizet és fél marhahúsleves kockát tettem hozzá, ezzel addig forraltam, amíg a víz elfőtt, majd rádobtam a felkockázott fél csirkemellet, kicsit átsütöttem, majd a négy feldarabolt gombát is hozzáadtam, fedő alatt együtt sütöttem, amíg levet eresztett. Beletettem egy jó marék fagyasztott vegyes zöldséget, felengedtem vízzel, nagy kanál tárkonnyal puhára főztem.  Közben egy tojást elveretem sóval, és annyi zabkorpával, hogy gríznokedli sűrűségű legyen.
A leves alatt a lángot kisebbre vettem, és kiskanállal óvatosan beleszaggattam a galuskákat. Pár perc alatt megfőttek.
Végül a leveshez kevertem egy kis pohár laktózmentes* joghurtot, és pár csepp tárkonyecettel ízesítettem.

*Azért laktózmentes, mert csak ezt kaptam zsírszegény változatban, viszont annyira selymes, tejszínszerű az állaga, hogy máskor is fogom használni az ételekbe.
Erről a levesről nem készült kép, pedig sokkal "szebb" volt, mint az alábbi! :D


A képen látható leves két részletben készült. :D
Apróra vágott vöröshagymán megdinszteltem négy összevágott gombát, egy gerezd fokhagymát is vágtam hozzá, egy fél csirkemellet darabokra vágva hozzáadtam, sóztam, borsoztam, megpároltam. Negyed csomag vegyes leveszöldséget megfőztem levesporos* vízben, majd hozzáadtam a gombát is, tárkonnyal készre főztem, joghurtban elkevertem 2 kanálnyi zabkorpát, azzal sűrítettem.
(Azért készült két részletben, mert először csak egy gombás ragut akartam főzni, de később átváltottam levesre…)

* A levesporom tartósítószer-mentes, és nincs benne cukor, nagyon finom levesalap és ízesítő. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése