Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2014. június 15., vasárnap

Kapros-túrós pite, diétásan



       Fél kg túrót egy tálban összekevertem egy evőkanálnyi tejföllel, kevés reszelt citromhéjjal, csipet sóval, folyékony édesítővel, és jó sok vágott kaporral, és két tojás sárgájával.
             A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, és lazán a túrómasszába forgattam. Sütőpapírral bélelt 13x26 cm-es kis tepsibe öntöttem, a tetejét megkentem egy evőkanálnyi tejföllel, amibe egy kis édesítőt, és pár csepp vanília aromát kevertem.
           Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 30 percet sütöttem. Nagyon finom lett!

Legközelebb a tetejére való kencébe az egyik tojás sárgáját is beleteszem, a színe miatt - a masszába úgyis csak a fehérje a fontos.
            (Nem diétásan ugyanez cukorral is készíthető. Vagy éppen kapor nélkül, citromos-vaníliás ízesítéssel, ha valaki nem szereti a kaprot.)



 Megsülve, felvágva
(a tepsiből a sütőpapír két átellenes sarkát megfogva, egészben emeltem ki, és azután szeleteltem fel.)




2 megjegyzés:

  1. Köszönjük szépen a receptet. Nagyon finom. Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildi, én köszönöm, hogy visszajeleztél, és örülök, hogy ízlik!
      Éva

      Törlés