Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2015. március 6., péntek

Madártej

          Ez egy igazán szénhidrátmentes desszert, szinte csak fehérje van benne, és finom!
           Nem lett  túl jó a fotó, de azért megmutatom és leírom, hogyan készült.
           5 tojás fehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval, majd a habverővel a tojások sárgáját sztevia cukorpótlóval fehéredésig kevertem, kevés tejet adtam hozzá, hogy híg legyen, azzal is jól elkevertem.
Egy lábasban kétujjnyi vizet forraltam, fél mokkáskanál sóval, majd amikor forrt, evőkanállal nagy halmokat tettem a vízbe, és azonnal takarékra tettem, nehogy kifusson, és mindjárt meg is fordítgattam őket, majd néhány másodperc múlva szűrőkanállal kiszedtem egy tányérba - majd így folytattam, amíg az összes hab meg nem főtt.
       Nem szabad túlfőzni, mert akkor összeesik, lapos szivacsos valamik lesznek!
(A tojásfehérjét kevés cukorral is felverhetjük, én a sósat szeretem...)

      A tejet a kikapart vaníliarúddal feltettem főni, és amikor kezdett "mozgolódni", akkor szép lassan, óvatosan belekevertem a tojássárgás keveréket, és gyenge tűzön, folytonos keverés mellett besűrítettem - forrnia nem szabad, mert összekap a tojás, és túrós lesz!  (A "nagyok" mindezt gőz fölött csinálják, az az igazi).
     Közben megkóstoltam, kell-e még bele édesítő - sajnos ezeket a termékeket én nem tudom előre méretezni, mert szinte sosem használom, tehát mindenkinek az ízlése szerint kell édesítenie.
       A kész szószt jénaiba mertem, a nagy habgaluskákat a tetejére rendeztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése