Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2014. július 31., csütörtök

"Atkins-zsömle", a szénhidrátmentes kenyérpótló!



Az interneten javasolta egy kedves hölgy, hogy próbáljuk ki ezt az egyszerű receptet: 115 g túró, 3 tojás, só - ennyi kell hozzá, a tojássárgákat a sóval, túróval kikeverjük, majd a habbá vert fehérjéket is beleforgatjuk, majd szilikon sütőlapon, 180 fokon megsütjük.

        Én nem méricskéltem, a 25 dkg-os dobozos, félzsíros túró felét használtam, és nem szilikon lapon (nincs!), hanem sütőpapírral bélelt sütőlapon, "mezei" gázsütőben sütöttem, közepesnél kissé nagyobb lángon, előmelegítve! Kb 15 - 20 perc. Piskótatészta szerű a massza, és piskóta módon felemelkedett, de a sütőből kivéve kissé összeesett, de így is nagyon jó.
   Kihűlve kettévágtam, szendvicset csináltam vele, egy másikat pita-szerűen is bevágtam, megtöltöttem.
A maradékot hűtőbe tettem, másnap reggel is teljesen jó volt!
Tökéletes szénhidrátmentes kenyérpótló, tiszta fehérje!

Nyolc darab lett ebből a mennyiségből
 Szendvics


 Sütés előtt, nyersen:




Pita-módra megtöltve

4 megjegyzés:

  1. Tökéletesen megértelek a méricskélés elhagyásában, miért 115 g valami és miért nem 110 vagy 120? Sőt, nyilván úgy fogom elkészíteni, hogy egy negyedkilós túró felét használom fel hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Nekem picit sem emelkedett meg :(

    VálaszTörlés
  3. Kedves Szilvia, sajnálom, hátha a következő sikerülni fog!

    VálaszTörlés