Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2013. augusztus 13., kedd

Túrógombóc, újból

25 dkg tehéntúrót elkevertem egy egész tojással, két csapott evőkanálnyi zabkorpával, csipet sóval. Legalább egy óra hosszat hagytam állni a hűtőben, majd sós forró vízbe szaggattam (evőkanállal kicsit formáztam), és nagyon gyenge forrással, fedő alatt megfőztem.
Most, hogy már a "megengedős" szakaszban járok, a gombócokat kevés pirított zsemlemorzsában forgattam  meg, és édesítős-vaníliás tejföllel ettem.
Nagyon-nagyon finom, és hidegen is puha, nem keményedik meg, mint a grízzel készített túrógombóc.

Megjegyzés: csak a krémes állagú túróból jó, a nagyszemcsés túró főzés közben szétesik, hacsak nem törjük át szitán, mielőtt bekeverjük....
Még valami: nálam a gombócok azért nem szép gömbölyűek, mert nem szeretem kézzel gömbölygetni, csak kanállal formázgatom, amennyire tudom...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése