Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2013. augusztus 3., szombat

Lenmaglisztes "paleo zsemle"

Egyik nap halászlét " főztem": vagyis fagyasztott sűrítményt kiolvasztottam, felhígítottam, és két nagy szelet pontyot főztem bele - nagyon finom lett, de ehhez igazán jó lett volna valami kenyérféle.
Mivel nem tartok itthon semmiféle pékárut, de még lisztem sincs egy szem se, ezért hirtelen ötlettől vezérelve sütöttem mikróban egy lenmagliszt-zabkorpaliszt keverékes "zsemlét", nagyon jól sikerült!


Egy kis kerámia tálkában felütöttem egy tojást, jól felvertem sóval, őrölt köménnyel, majd belekevertem egy evőkanálnyi zabkorpalisztet*, és két evőkanálnyi lenmaglisztet*, és fél mokkáskanálnyi szódabikarbónát. Annyi vizet is adtam hozzá, amennyitől még jó sűrű maradt, majd  tálastól a mikrosütőbe tettem, 3 perc alatt 800 W-on megsütöttem.  Jó zsemlenagyságú lett, és pont elég finom volt a halászlé mellé!

*zabkorpalisztet úgy csináltam, hogy a kis őrlőmben megdaráltam zabkorpát, nem lett lisztfinomságú, de jó lett.
*lenmaglisztem vagy 2 éve van itthon, szerencsére még nem avasodott meg....

Megjegyzés: azért nem veszek pékárut, mert bár már ehetnék, módjával, és ettem is, de azt vettem észre, hogy ha délben, délután ettem kenyérfélét, akkor este 10-kor is olyan éhség tört rám, hogy "muszáj" volt valamit ennem... (Szinte folyton éhes voltam.) A legrosszabb az volt, hogy bár súlyra nem híztam, de a hasam, gyomrom újra kikerekedett! Magamon tapasztaltam meg, hogy a szénhidrát éhséget gerjeszt.    Visszatértem a kenyérnélküliségre, a hasam meg újra lapos, és este 6-kor eszem valamit, (többnyire joghurtot), utána már nem vagyok éhes egyáltalán.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése