Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2013. június 13., csütörtök

Szabolcsi töltött káposzta diétásan


Nemrég volt szerencsém eredeti szabolcsi töltöttet enni, nagyon ízlett!
Elkészítettem a diétás változatot, így is nagyon finom lett!

A töltelék: 25 dkg darált sertéshús, 1 egész tojás, fél fej aprított vöröshagyma, egy gerezd fokhagyma kipréselve, só, őrölt bors, őrölt paprika, és egy evőkanálnyi zabpehely - mindezt 3 evőkanálnyi vízzel jól összekevertem. A vizet azért tettem bele, hogy a zabpehely megdagadjon.
Ezt a masszát néhány órát pihentettem.

Egy kis fej édeskáposztát félbevágtam, kivágtam a torzsát, kevés sós vizet felforraltam, a káposztát pár percig abáltam benne, majd kihűlve a szélső nagy leveleit egyenként lefejtettem, tenyérnyire szabva hüvelykujjnyi húsmasszával megtöltöttem, becsavartam. A maradék leveleket apróra vágtam.
A káposzta sós főzővizéből egy ujjnyit lábosba öntöttem, az aprított káposzta felét és a töltelékeket beleraktam, közben kevés paradicsompürét tettem a rétegek közé, majd a tetejére a maradék aprított káposztát, és fedő alatt gyengén forralva készre főztem. 


1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, hogy leirtad! A szabolcsi nekem is bejött és majd kipróbálom igy. Gusztán néz ki!

    VálaszTörlés