Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2012. október 23., kedd

Túrógombóc

Az egyhangúság megtörésére nagyon alkalmas ez a túrógombóc, csupa engedélyezett alapanyagból!
Egy személyre készítettem: 15 dkg zsírszegény túróhoz adtam egy egész tojást, másfél evőkanálnyi zabkorpát, csipet sót. Jól kikevertem, majd hagytam pihenni kb 1 órát, hogy a zabkorpa kicsit megdagadjon.
Vizet forraltam,  sóval,  majd kiskanállal gombóckákat formáltam a vízbe.  8-10 perc bőven elég a főzéshez, jobbára csak a tojásnak kell megfőnie.
Közben teljesen száraz teflon serpenyőben (de lehetne vasban is!) egy kanálnyi zabkorpát barnára pirítottam - az illúzió kedvéért, - és ezzel szórtam meg a gombócokat. Vaníliaaromás-édesítős joghurttal öntöztem meg.  (Jó lehet még a fahéjas ízesítésű joghurt is.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése