Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2012. október 28., vasárnap

Rakott karfiol

Kisebb fej karfiolt rózsáira szedve sós vízben félpuhára főztem, majd leszűrtem
Közepes méretű vöröshagymát apróra vágtam, egy teflon lábast olajjal a szokott módon kikentem, a hagymát beleszórtam, és kicsi vízzel, sóval megdinszteltem, majd hozzáadtam 30 dkg darált pulykacombot, fehéredésig kevergettem, megszórtam egy kis Naturella "sülthús" fűszersóval,* és kevés vizet hozzáadva puhára pároltam. A tűzről levéve egy csapott evőkanálnyi zabkorpát és egy felvert tojást kevertem bele.
Egy 23x16 cm-es kerámia sütőtálba tettem a karfiolt, a húsmasszát ráöntöttem.
Másfél dl zsírszegény joghurtban elkevertem egy felvert tojást, és kb 2 kanálnyi reszelt sajtot, és a húsrétegre simítottam. Előmelegített sütőben, közepes lángon pirosra sütöttem. (Kb 20 perc)

* Naturella fűszersóról: egyik nap vettem észre egy üzlet polcán, és próbaképpen vettem egy "zöldfűszeres sültcsirke" és egy "sülthús" fűszerkeveréket. Azért tetszett meg, mert nincs benne se cukor, se ízfokozó! 


Hasonló módon készült már csirkemell Dubarry módra:
a vékonyan felszeletelt, sózott-borsozott csirkemell elősütve, a sütőtálba lerakva, rá a párolt karfiol, majd leöntve egy pohár joghurttal, amiben volt egy felvert tojás, só, bors, szerecsendió, kakukkfű, kevés zabkorpa, és előmelegített sütőben összesütve.
Nagyon finom volt!
  







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése