Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2012. október 19., péntek

Fasírt



Nagyon diétás, és nagyon finom, főzelékhez, vagy salátával!
Kb 40 dkg sovány darált hús: fele marha, fele pulyka az alap, ebbe tettem egy fej vöröshagymát és egy nagy gerezd fokhagymát, - ezeket kevés vízzel pépesítettem, - egy egész tojást, két evőkanálnyi zabkorpát, egy teáskanál pirospaprikát, sót, borsot. 
Az egészet jól kikevertem, nagyon kevés vizet adtam még hozzá, mert a zabkorpa sok nedvességet felszív.
Teflon serpenyőt olajjal megkentem (ecsettel), és négy lepénykét tettem a forró serpenyőbe. Fedő alatt, nem túl nagy lángon sütöttem pár percig, majd megforgattam a lepénykéket, és szintén fedő alatt sütöttem tovább.
Kb 4-4 perc alatt teljesen átsültek.

Serpenyőben sütve: 
Itt még nyersen
Megsülve.

A többi masszából evőkanálnyi adagokat kivéve, búzakorpába (nem zab!) forgatva sütőlapra tettem, amelyet bevonatos sütőpapírral borítottam: erre semmi nem ragad le.
Előmelegített sütőben, nagy lángon kb 15 percig sütöttem, majd megforgattam a pogácsákat, és tovább sütöttem, kb 15 percig, de már felére csökkentve a hőfokot.
Tapasztalat: fölösleges volt a búzakorpába forgatni, az nem pirult meg. Legközelebb anélkül sütöm, vagy ha lesz hozzá kedvem, akkor a búzakorpát előre megpirítom száraz serpenyőben, és abba forgatom a masszát, persze ez csak a megpirult zsemlemorzsa imitálása! :))
- Fehérjenapon önmagában, vagy joghurtos mártással, zöldséges napon főzelékkel, vagy valamilyen salátával fogyasztható
- A serpenyőben sültnek intenzívebb az íze, a tepsis kicsit szárazabb.

Tepsiben, még nyersen:


Megsülve:

Főzelékkel:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése