Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2012. október 15., hétfő

Az én diétám


Néhány szó a diétáról, vagyis inkább arról, én miket eszem. Magáról a diétáról a könyv, vagy egyéb oldalak is tájékoztatnak, az interneten bőségesen találhatók ismertetések, ezek ellenére is azt mondom, a valódi eligazítást csak a könyv ad! (Például: miért ne használjunk semmiféle zsiradékot - ezt sokan nem tartják be, ahogy a receptes oldalakon látom!)

    Én 5 fehérjenapot tartottam kezdetnek. Azelőtt mindig bőségesen reggeliztem, tehát most is így kívánta a gyomrom eleinte.
Reggel elkészítettem egy zabkorpás tojáslepényt, megtöltöttem ízesített túróval, és még néhány szelet csirkemell sonkát is ettem mellé. (A lényeg, hogy mindig lakjunk jól, és soha ne éhezzünk!) Na és az elmaradhatatlan kávém, amit zsírszegény tejjel ittam, naponta többször is…)
Tízóraira egy pohár joghurtba kevertem egy kis túrót, és vagy natúron, vagy ízesítve megettem.
Délben megsütöttem egy fél csirkemellet, vékonyan szeletelve, vagy csíkokra vágva, fűszerezve. Ha kevésnek tűnt, akkor azon forrón reszelt sajttal megszórtam. Ha esetleg nem éreztem jóllakottnak magam, akkor ettem még egy kis túrót, vagy pár szelet csirkemell (vagy pulykamell) sonkát.
Halat is ettem, tőkehalfilét fűszeresen sütve, amihez joghurtmártást ettem, (mustárral, borssal, édesítővel, pár csepp citromlével ízesítve.)
Időnként megettem egy doboz sós lében eltett szardíniát, akár ebédre, akár vacsorára, de volt, hogy azt reggeliztem! Szerencsére nagyon szeretem, gond nélkül megeszem minden kenyér nélkül!

Körülbelül 6 órakor ettem még ízesített joghurtot fél evőkanálnyi zabkorpával, és pár szelet sonkát, vagy sajtot – de utána már nem voltam éhes.
Fontos: Minden nap másfél liter vizet ittam! A kötelező másfél evőkanál zabkorpát a tojáslepényben és a joghurtban fogyasztottam.

Két nap után már sokkal kevesebb étellel is jóllaktam, inkább csak a megfelelő fehérjefogyasztásra kellett ügyelnem, nehogy megálljon a fogyás!
 Nagyon hamar eltelt az öt nap, ezalatt 4 kilót fogytam.
Meg kell említenem még, hogy minden nap fél órát tornáztam is.

A kezdő, szigorúan csak fehérjés napok után a váltogatós szakaszban már minden másnap ettem valami zöldséget, a receptleírásokban látható nagy részük. (Most már minimum 2 evőkanálnyi zabkorpa a kötelező!) 

    Nincs mindenről kép és recept, amiket fogyasztottam: az ételek fotózását, leírását csak később, barátaim kérésére kezdtem el.
Az ételek egy személyre készülnek, persze alig van olyan, amiből sikerül egy napi adagot főznöm: ilyenkor a maradékot lefagyasztom, ha nem akarom két nap múlva is azt enni... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése